.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجلاس مهم تهران و سکوت معنادار رسانه‌های غربی
اگرچه روز سوم اجلاس غیرمتعهدها امروز برگزار شد اما برخی رسانه‌ها همچون بخش فارسی رسانه رژیم سلطنتی انگلیس "بی بی سی" همچنان اجلاس تهران را بایکوت خبری و یا در حاشیه قرار داده‌اند.


به گزارش شمال نيوز  تهران از 3 روز پیش تاکنون میزبان یک نشست مهم است، نشستی که در آن نمایندگان 120 کشور جهان و مقامات بیش از 10 نهاد بین‌المللی حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران میزبان شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد است و تاکنون نشست‌های کارشناسان و نشست افتتاحیه وزرای خارجه را در تهران برگزار کرده است.

حضور نمایندگان 120 کشور در اجلاس کارشناسان و حضور بیش از "70 وزیر خارجه و 40 معاون وزیر خارجه" در اجلاس تهران، موضوعی است که از چشم رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هرگز پنهان نمی‌ماند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان سطح حضور مقامات و نمایندگان کشورها در اجلاس تهران را نسبت به 15 نشست قبلی بسیار بالاتر اعلام کرد.

کارشناسان رسانه‌ای معتقدند که برگزاری اجلاس تهران در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام تلاش سیاسی - رسانه‌ای خود را صرف شکست این اجلاس کردند، یک پیروزی بزرگ برای "دیپلماسی ایرانی" می‌دانند.

خبرگزاری رویترز در این باره طی گزارشی، برگزاری اجلاس تهران را یک "کودتا" علیه سیاست‌های غرب اعلام کرد.

کارشناسان می گویند که با وجود تمام تلاش‌های جبهه غربی برای به شکست کشاندن اجلاس غیرمتعهدها در تهران، ایران به خوبی توانسته است که این اجلاس را در عالی‌ترین سطح ممکن برگزار کند.

اما رسانه‌های خاصی همچون فاکس نیوز آمریکا، بی‌بی‌سی‌فارسی و انگلیسی، رویترز، سی ان ان و برخی رسانه‌های دیگر وابسته به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل همچنان این نشست مهم را بایکوت کرده‌اند، بایکوتی که به اذعان کارشناسان نشانه‌ای از شکست تلاش‌های غرب برای انزوای سیاسی ایران است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.